Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2010

Τον "εκτροχιασμό" του σχεδίου εξυγίανσης θα επιχειρήσουν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ

THN Τρίτη αναμένεται να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ σχετικά με το σχέδιο για εξυγίανση του οργανισμού. Στο πλαίσιο συντονισμού της δράσης της, η ηγεσία της ΠΟΣ την περασμένη εβδομάδα είχε συνάντηση με το προεδρείο της ΓΣΕΕ με επίκεντρο τις εξαγγελίες της κυβέρνησης και το μέλλον των εργαζομένων στον ΟΣΕ εν όψει και της νέας επίσκεψης της τρόικας στην Αθήνα, αλλά και της ψήφισης του νέου νομοσχεδίου για την εξυγίανση του οργανισμού που αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση τον τρέχοντα μήνα. Τα δύο σωματεία κάλεσαν σε ουσιαστικό διάλογο «χωρίς προαπαιτούμενα και τετελεσμένα» την κυβέρνηση πριν προχωρήσει σε οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία. «Κοινή απαίτηση και θέση ΓΣΕΕ και ΠΟΣ είναι ότι ο αναγκαίος αναπτυξιακός εκσυγχρονισμός των σιδηροδρόμων οφείλει να υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας της οικονομίας και των εργαζομένων σ' αυτόν», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση της ΠΟΣ. Ωστόσο οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ έχουν προαναγγείλει δυναμικές κινητοποιήσεις το προσεχές διάστημα, αντιδρώντας στις νέες ρυθμίσεις που προβλέπονται στο επικαιροποιημένο μνημόνιο. Συγκεκριμένα, προβλέπεται μείωση των βασικών αποδοχών των εργαζομένων σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά 20% και μείωση των επιδομάτων –ώστε να μην ξεπερνούν σε ποσό το 10% των βασικών αποδοχών– με στόχο την εξοικονόμηση περίπου 200 εκατ. ευρώ μέχρι το 2011, ενώ τα χρέη του οργανισμού ήδη ανέρχονται στα 10 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο εξυγίανσης του οργανισμού, το ανθρώπινο δυναμικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περιοριστεί κατά 50% και του ΟΣΕ κατά 35%. Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα στα διοικητικά συμβούλια ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διαπραγματεύονται νέες συλλογικές συμβάσεις, που καλύπτουν, όπως αναφέρεται, «τις αμοιβές και τις συνθήκες εργασίας, ενώ μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις στελέχωσης που εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο απολύσεων στον οργανισμό. Από τον περιορισμό των θέσεων εργασίας στον ΟΣΕ αναμένεται μείωση κατά 50% του κόστους μισθοδοσίας. Στόχος του νέου μνημονίου είναι η μείωση κατά 58% του κόστους μισθοδοσίας της εταιρίας λειτουργίας του ΟΣΕ.
Να σημειωθεί ότι μέχρι τη δημοσιοποίηση του νέου μνημονίου δεν γινόταν λόγος από το Yπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για απολύσεις εργαζομένων αλλά για μετατάξεις. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι τώρα είχε γίνει λόγος για μετατάξεις 1.000 εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα και υποχρεωτική αποχώρηση όσων έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης. Ωστόσο, η τρόικα κατά την τελευταία επίσκεψή της στην Αθήνα, στη συνάντησή της με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέπππα, δεν συμφώνησε με το σχέδιο των μετατάξεων και πρότεινε πιο «δραστικές και άμεσες λύσεις» για την ταχύτερη εξυγίανση του οργανισμού. Οι ξένοι ελεγκτές διαφώνησαν με τον αριθμό των απασχολουμένων στις ΔΕΚΟ θέτοντας όρους για τις απολύσεις, πέραν των περικοπών που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση για να μειώσει τα ελλείμματα και να καταστούν βιώσιμοι οι δύο επιχειρήσεις του δικτύου μεταφορών.  Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους προαναγγέλλουν θερμό χειμώνα κινητοποιήσεων σε περίπτωση που η κυβέρνηση συμφωνήσει με την τρόικα και προχωρήσει σε απολύσεις και μετατάξεις προσωπικού, εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ και στην ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων.  Να σημειωθεί ότι στο επικαιροποιημένο μνημόνιο μεταξύ άλλων προβλέπονται το κλείσιμο ζημιογόνων γραμμών, η αύξηση εισιτηρίων με στόχο αύξηση εσόδων 55%, η πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε στρατηγικό επενδυτή και η εξοικονόμηση δαπανών 50% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Express.gr

Σημειώσεις από τον τύπο.

Η τρόικα αρχίζει να πιέζει προκειμένου να εισέλθουν ιδιώτες στον ΟΣΕ, ενώ δεν αποκλείεται τέτοιες οχλήσεις να γίνουν αργότερα και για τις αστικές συγκοινωνίες.
• Χωρίς να εξαιρεί τον εαυτό του και το δικό του υπουργείο, ο υπουργός Μεταφορών κ. Ρεππας δηλώνει ότι «όλοι κρινόμαστε από τα αποτελέσματα» και συμπληρώνει πως ειδικά στην περίπτωση του ΟΣΕ βρίσκεται αντιμέτωπος με συντεχνιακές νοοτροπίες που σαμποτάρουν κάθε προσπάθεια εξυγίανσης. «Οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ δεν μιλούν για λογαριασμό της κοινωνίας, μιλούν για τον εαυτό τους» τονίζει και λέει ότι το νομοσχέδιο για την εξυγίανση είναι έτοιμο και περιμένει απλώς το «πράσινο φως» από το Μέγαρο Μαξίμου. Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενό του, ο κ. Ρέππας διευκρινίζει ότι στην εξυγίανση δεν περιλαμβάνονται απολύσεις εργαζομένων και μειώσεις βασικών αποδοχών, αλλά δραστικές περικοπές σκανδαλωδών επιδομάτων και εικονικών υπερωριών.
• ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΜΕΝΟΙ οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ. Το προωθούμενο σχέδιο νόμου για την εξυγίανσή του προβλέπει καταγγελία όλων των συλλογικών συμβάσεων. Αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταλήξει σε ιδιώτη, αυτός έχει το δικαίωμα με μια απλή απόφαση του ΔΣ να αλλάξει τον κανονισμό λειτουργίας. Τέτοια ακούνε οι εργαζόμενοι και οδηγούνται σε πρόωρη συνταξιοδότηση. Αίτηση τον Αύγουστο κατέθεσαν 110 άτομα.