Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ

Συνάντηση Τρεμόπουλου με την ηγεσία των σιδηροδρομικών.
«Το μέλλον έρχεται πάνω σε ράγες! Ο σιδηρόδρομος απαιτεί αναβάθμιση και όχι απαξίωση του δικτύου και των εργαζομένων» τόνισε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας Μιχάλης Τρεμόπουλος, στη συνάντησή του στη Θεσσαλονίκη με τα προεδρεία και την ηγεσία των σιδηροδρομικών.
Στόχος της συνάντησης και της εκτενούς συζήτησης που ακολούθησε, ήταν να εκφραστεί και δια ζώσης η αμέριστη συμπαράσταση προς τους αγώνες των σιδηροδρομικών και η έμφαση στην ανάγκη ανάπτυξης του σιδηροδρόμου. Άλλωστε η συνάντηση αυτή με το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον ΟΣΕ (ΠΟΣ) πραγματοποιήθηκε λίγες μόνο ώρες πριν τη συμμετοχή της αυτοδιοικητικής κίνησης «Οικολογία –Αλληλεγγύη» στην πορεία διαμαρτυρίας στη ΔΕΘ στο μπλοκ των σιδηροδρομικών. Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος τόνισε ότι «στις συνθήκες της κρίσης το τρένο παραμένει προφανώς το πιο οικολογικό μεταφορικό μέσο αλλά και μια διέξοδος για τους πολίτες απέναντι στην ακρίβεια, τα καύσιμα και τα διόδια. Θέλουμε σιδηρόδρομο αναβαθμισμένο και ελκυστικό. Είναι απαράδεκτη η πολιτική που υποβαθμίζει το σιδηρόδρομο και δίνει μονοπωλιακή θέση στα συμφέροντα των οδικών μεταφορών, κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αναδείξαμε και στο ευρωκοινοβούλιο, με συγκεκριμένα στοιχεία, ότι τα ελλείμματα του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα είναι πρώτα πολιτικά και μετά οικονομικά. Στηρίζοντας μέσω του Μνημονίου το κλείσιμο γραμμών, η Κομισιόν επιβραβεύει πρακτικές μεταμφίεσης 10 δις δημόσιου χρέους σε χρέος του ΟΣΕ, αλλά και αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των σιδηροδρόμων. Το τεράστιο αυτό ζήτημα θα συνεχίσουμε να το θέτουμε, μέχρι να σεβαστούν τουλάχιστον την ευρωπαϊκή νομιμότητα και να πάψουν να παρέχουν «εξυγιαντικό» άλλοθι στην ελληνική κυβέρνηση. Η αντίθεσή μας στον ακρωτηριασμό του σιδηροδρομικού δικτύου είναι απόλυτη».  Μάλιστα, σε γραπτό διάβημα προς την Κομισιόν για το θέμα του επικείμενου ακρωτηριασμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, μετά από πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή Μιχάλη Τρεμόπουλου, η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τόνισε ότι «η κατάργηση…. δεν συνάδει με τους περιβαλλοντικούς στόχους της Ε.Ε., και δυσχεραίνει το στόχο για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα». Η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει. Και κυρίως ν’ αλλάξει πολιτική. Άλλωστε ο πρώην διευθυντής του ΟΣΕ υπολογίζει το πραγματικό χρέος του ΟΣΕ σε λιγότερο από 10% των επίσημων ποσών. Το υπόλοιπο αποτελεί «κρυφό» δημόσιο χρέος, που επιβλήθηκε στον Ο.Σ.Ε. με στόχο να μην εμφανίζονται στα δημόσια ελλείμματα και στο συνολικό δημόσιο χρέος οι σχετικές υποχρεώσεις του κράτους.
Στη συνάντηση συμμετείχαν και η εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων κ Ελεάννα Ιωαννίδου και ο καθηγητής του ΑΠΘ Αλέξ. Γεωργόπουλος, που έθεσαν το ζήτημα της ενίσχυσης και προαστιακού σιδηρόδρομου, που είναι εργαλείο ανάπτυξης και αποκέντρωσης που θα διευκολύνει την κίνηση των ανθρώπων και των αγαθών που παράγουν και, έτσι, δεν θα αναγκάζονται να εγκαταλείπουν την περιοχή για να μετακομίσουν στη Θεσσαλονίκη. Ειδικά την πρόταση δημιουργίας ενός προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου μέχρι τη Χαλκιδική είχαμε θέσει ήδη από το 1990. Ως τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας σημαντική θα ήταν και η πρόταση αναδημιουργία της παλιάς γραμμής μέχρι τον Σταυρό.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον ΟΣΕ κ. Νίκος Κιουτσούκος, αφού ευχαρίστησε για την ειλικρινή συμπαράσταση των οικολόγων, που παρακολουθούν χρόνια οι σιδηροδρομικοί, σημείωσε:
«Η ΠΟΣ θεωρεί το τρένο μοχλός ανάπτυξης. Θέλουμε να μας υποστηρίξετε στα αιτήματά μας να μην ιδιωτικοποιηθεί μια δημόσια υπηρεσία. Οι εργαζόμενοι στον οργανισμό να είναι εξειδικευμένοι και όχι γενικών καθηκόντων, όπως προβλέπουν, κάτι που υποβαθμίζει τις υπηρεσίες του ΟΣΕ. Ο ΟΣΕ οφείλει να ορθολογικοποιήσει το πρόγραμμα ανταποκρίσεων. Από το 1978 δεν έχει πάρει επιδοτήσεις για μέτρα που έχουν κοινωνική υφή π.χ. για τα μειωμένα εισιτήρια για φοιτητές, φαντάρους κ.α. Το ποσό ανέρχεται στο 1,5 δις. Δεν υπάρχουν υπεράριθμοι εργαζόμενοι, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση. Υπάρχουν εργαζόμενοι που δουλεύουν 12 ώρες και 30 μέρες το μήνα, κάτι το οποίο είναι εκτός από παράνομο, υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των πολιτών και αντιοικονομικό. Ενώ η κυβέρνηση εμφανίζει ότι πλεονάζουν 2500 υπάλληλοι, ο ΟΣΕ χρωστάει 20.000 μέρες αδειών σε εργαζόμενους. Από το 10 δις του χρέους τα 7,5 δις οφείλονται σε υποχρεώσεις του Δημοσίου προς τον ΟΣΕ. Το έργο διπλής γραμμής και ηλεκτροκίνησης έχει σταματήσει στο Δομοκό. Το νομοσχέδιο έχει όψεις αντισυνταγματικότητας και αγωνιζόμαστε να μην περάσει».
Φωτο Οδυσσέας Χιλιτίδης