Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

Με ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ομοσπονδια σιδηροδρομικών απαντά στα σενάρια του σχεδίου νόμου που προωθεί η κυβέρνηση για το ΟΣΕ.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η κυβέρνηση συνεχίζοντας πιστά τα σχέδιά της για ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και ξεπούλημα της περιουσίας του ελληνικού λαού, προσπαθεί να σπείρει το φόβο διαρρέοντας σενάρια και «σχέδια νόμου» για τον ΟΣΕ και τους σιδηροδρομικούς. Ο στόχος της προφανής. Να διαλύσει την όποια αντίσταση στα σχέδιά της ώστε να προχωρήσει στον κύριο στόχο της που είναι, η ιδιωτικοποίηση μιας ακόμη δημόσιας εταιρείας, το ξεπούλημα της τεράστιας ακίνητης περιουσίας της και την παράδοση των φιλέτων της στα τρωκτικά που λυμαίνονται τόσα χρόνια το σιδηρόδρομο.
Οι σιδηροδρομικοί δεν θα επιτρέψουν:
1.- Την απόλυση ή την υποχρεωτική «μεταφορά» ούτε ενός σιδηροδρομικού.
2.- Την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και
3.- Το ξεπούλημα των φιλέτων και της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ που ανήκει αποκλειστικά στον Έλληνικό λαό. Η ΠΟΣ μέσα από δεκάδες προτάσεις που έχει καταθέσει, δυστυχώς σε “ώτα μη ακουόντων”, έχει αποδείξει ότι, ο ΟΣΕ μπορεί να υπάρξει ως ΕΝΙΑΙΟΣ και ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ συνεχίζοντας να προσφέρει κοινωνικό έργο στους χαμηλόμισθους, συνταξιούχους, μετανάστες, φοιτητές κ.ά. αρκεί:
A.- Να προχωρήσει γρήγορα η εξυγίανσή του από τα παραλυτικά φαινόμενα των τελευταίων 15 χρόνων και τα παράσιτα που κατασπατάλησαν τις επενδύσεις που πλήρωνε ο ελληνικός λαός.
Β.- Το Δημόσιο να αναλάβει τις υποχρεώσεις του σε ότι αφορά τα δάνεια για τα οποία υποχρέωσε τον
ΟΣΕ να συνάψει και να τον χρηματοδοτήσει όπως χρηματοδοτεί τις ιδιωτικές εταιρείες μεταφορών σε
στεριά, αέρα και θάλασσα. Οι σιδηροδρομικοί περήφανοι για το έργο που προσφέρουμε πάνω από 100 χρόνια στους πολίτες, δηλώνουμε απερίφραστα ότι με όποια θυσία χρειαστεί, θα αντισταθούμε ενωτικά, μαζικά και δυναμικά στα σχέδια της κυβέρνησης και στο τέλος, αυτός που θα απολυθεί ή «μεταφερθεί» θα είναι εκείνη και η πολιτική της. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση και επικαιροποίησε στις 6/8/2010, στο σχέδιο νόμου για τον ΟΣΕ που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ, προβλέπονται:
1.- Παράδοση στο Δημόσιο και στη συνέχεια ξεπούλημα της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, με πρόσχημα τα χρέη του προς την Πολιτεία, τα οποία στην πραγματικότητα είναι χρέη της Πολιτείας προς τον ΟΣΕ.
2.- Κλείσιμο των 2/3 του σιδηροδρομικού δικτύου. Με εξαίρεση τον κεντρικό άξονα Πάτρα – Αθήνα –Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας, και τις Προαστιακές γραμμές, το υπόλοιπο δίκτυο, δηλαδή, το δίκτυο Πελοποννήσου (Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο – Τρίπολη – Καλαμάτα και Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα), το τοπικό δίκτυο Αθήνα – Λιανοκλάδι – Στυλίδα, το Θεσσαλικό δίκτυο (Αθήνα – Βόλος –Καρδίτσα – Καλαμπάκα), το δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη – Φλώρινα – Κοζάνη) και το δίκτυο Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Σέρρες – Αλεξανδρούπολη) καταργείται μέχρι να εξευρεθούν πόροι για τη λειτουργία τμημάτων του.
3.- Ιδιωτικοποιούνται σημαντικά φιλέτα που θα μπορούσαν να φέρουν σημαντικά έσοδα στο Δημόσιο. Αυτά είναι οι νέες επεκτάσεις των γραμμών του Προαστιακού για τις οποίες επιτρέπεται η κρατική χρηματο δότηση και τα εμπορευματικά κέντρα Ικονίου – Θριασίου, Θεσσαλονίκης, Βόλου, Πάτρας κ.ά.
4.- Ιδιωτικοποιείται η εκμετάλλευση (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) αφαιρώντας κέρδη από το δημόσιο. Έτσι παραδίδονται και οι τεράστιες επενδύσεις που πλήρωσε ο ελληνικός λαός από το υστέρημά του, στα τρωκτικά που λυμαίνονται τόσα χρόνια τον ΟΣΕ.
5.- Παραδίδονται μέσω των θυγατρικών ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ σε ιδιωτικές εταιρείες, αντικείμενα του ΟΣΕ και της ΕΔΙΣΥ.
6.- Καταργούνται επιπλέον οργανικές θέσεις με συνταξιοδότηση και υποχρεωτική «μεταφορά»
2.344 σιδηροδρομικών. Συγκεκριμένα θα αποχωρήσουν 744 εργαζόμενοι από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και
1.600 από ΟΣΕ – ΕΔΙΣΥ κατεβάζοντας τις οργανικές θέσεις από 9.340 που είναι σήμερα στις 4.000.
Η κυβέρνηση θεωρώντας τους σιδηροδρομικούς εμπορεύματα, τους «μεταφέρει» σε άλλους φορείς με
διαδικασίες που δεν κατοχυρώνουν τα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα ούτε όσων παραμείνουν
ως «χρήσιμοι» ούτε όσων μεταφερθούν ως πλεονάζοντες. Αντίθετα είναι ξεκάθαρη η πρόθεσή της να
καταργήσει όλες τις ΣΣΕ από το 1994 μέχρι σήμερα, όλους τους κανονισμούς και να καλέσει εκβιαστικά την ΠΟΣ εντός 15 ημερών να συμφωνήσει σε νέους μισθούς και νέους κανονισμούς.
7.- Συνεχίζεται η μείωση των μισθών, αφού τα επιδόματα τα οποία σήμερα αποτελούν το 100% του μισθολογικού κλιμακίου μειώνονται στο 10% επιδιώκοντας και τη φυσική πλέον εξόντωση των σιδηροδρομικών. Η κυβέρνηση αντί να οδηγήσει τη χώρα στο σοσιαλισμό την οδηγεί στη βαρβαρότητα, γράφοντας στα «παλιά της τα παπούτσια» τις εξαγγελίες της. Αντί να «αλλάξει» τη χώρα, τη βουλιάζει προς χάριν των κερδών του τραπεζικού κεφαλαίου.
Η ΠΟΣ απέρριψε ομόφωνα τόσο το αρχικό μνημόνιο, όσο και το επικαιροποιημένο και πολύ περισσότερο απέρριψε το σχέδιο νόμου για τον ΟΣΕ που είδε το φως της δημοσιότητας. Δεν αποτελεί και δεν μπορεί να αποτελέσει για τους σιδηροδρομικούς κείμενο διαπραγμάτευσης. Καλούμε την κυβέρνηση να αρχίσει διάλογο από μηδενική βάση με την ΠΟΣ στο πλαίσιο των προτάσεων που απέστειλε στις 9/3/2010 στο υπουργείο Υποδομών.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η κυβέρνηση δεν θα αλλάξει εύκολα τις αποφάσεις της. Μπορούμε να την αναγκάσουμε να καθίσει στο
τραπέζι του διαλόγου. Με ενωτικό, καθολικό αγώνα μπορούμε να φέρουμε αποτελέσματα.