Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010

ΟΡΓΙΛΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΠ. ΣΙΜΣΟΝ ΣΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥΣ

Πήραν 166 εκατ. για εκσυγχρονισμό ΟΣΕ, αλλά καταργούν τις γραμμές
Του ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΣΣΗ
Πάνω από 166 εκατομμύρια ευρώ εισέπραξε η χώρα μας, ως χρηματοδοτική ενίσχυση από τα Διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε., προκειμένου να πραγματοποιήσει επενδύσεις εκσυγχρονισμού στις σιδηροδρομικές γραμμές Κοζάνης, Κορίνθου-Καλαμάτας, Δυτικής Θεσσαλίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και τώρα, υπό την πίεση του Μνημονίου, ανακοίνωσε ότι θα τις... καταργήσει.
Η εν λόγω κυβερνητική πρόθεση καθιστά την Ελλάδα υπόλογη, έναντι της Ε.Ε. και του Ευρωκοινοβουλίου, δεδομένου ότι δεν συνάδει με τους περιβαλλοντικούς στόχους της Ε.Ε., κυρίως όσον αφορά τη μείωση διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2020 και κάνει τον στόχο για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα ακόμη πιο δύσκολο. Ηδη, όπως αποκάλυψε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής, ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου, Αγγλος σοσιαλιστής ευρωβουλευτής Μπράιαν Σίμσον, έστειλε οργίλη επιστολή προς τους κοινοτικούς επιτρόπους Μεταφορών (Κάλας) και Οικονομικών Υποθέσεων (Ρεν), στην οποία επισημαίνει ότι:
- Η απόφαση για την κατάργηση των συγκεκριμένων σιδηροδρομικών γραμμών συνδέεται με το Μνημόνιο, στο οποίο συμφωνήθηκε από τις ελληνικές αρχές και την Επιτροπή, προκειμένου να ελευθερωθούν πόροι, ώστε να βοηθηθεί η Ελλάδα στην τρέχουσα δημοσιονομική κρίση και να μειωθεί συν τω χρόνω το επίπεδο του δημόσιου χρέους της χώρας.  Ωστόσο, λέει στην επιστολή του ο κ. Σίμσον, η Κομισιόν, που αποτελεί τον θεματοφύλακα των χορηγούμενων χρηματοδοτήσεων, θεωρεί σωστό να λαμβάνονται ενισχύσεις για επενδύσεις εκσυγχρονισμού σε σιδηροδρομικές γραμμές κράτους-μέλους και κατόπιν να διακόπτεται η λειτουργία τους. Μήπως η Κομισιόν θα πρέπει να υπενθυμίσει στην ελληνική κυβέρνηση ότι οι κοινοτικές διατάξεις προβλέπουν ανάκτηση των χρηματοδοτήσεων, σε περίπτωση παράβασης των όρων που τις διέπουν; διερωτάται ο Αγγλος ευρωβουλευτής.