Κυριακή 1 Αυγούστου 2010

Ο τύπος έγραψε για τον ΟΣΕ.

Τα δύσκολα μέτωπα Ακόμα δυσκολότερο μέτωπο είναι αυτό που θα ανοίξει στις ΔΕΚΟ, αρχής γενομένης από τον ΟΣΕ. Η μεγαλύτερη σύγκρουση όμως θα προκύψει με τη ΔΕΗ σε περίπτωση που η κυβέρνηση υιοθετήσει τις συμβουλές της τρόικας και εφαρμόσει τις δεσμεύσεις έναντι της ΕΕ για άνοιγμα της αγοράς της ενέργειας. Οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ και κυρίως της ΔΕΗ διαμηνύουν: μην πλησιάσετε! Όμως, κυβερνητικοί παράγοντες δεν κρύβουν ότι η επιστράτευση είναι ο τρόπος για να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση πιθανές νέες κινητοποιήσεις σε οργανισμούς κοινής ωφέλειας. Στο Μέγαρο Μαξίμου είναι αποφασισμένοι να εφαρμόσουν το μέτρο της επιστράτευσης (στον ΟΣΕ ή αλλού) αν προκύψουν κινητοποιήσεις που θα δημιουργήσουν αξεπέραστα προβλήματα για τους πολίτες και την ομαλή διαβίωση στη χώρα.
«Αγγελιοφόρος»
..Τα φορτηγά τούς έφεραν κοντά Η απελευθέρωση των μεταφορών είχε ως αποτέλεσμα να έρθουν ξανά κοντά ο κ.Γ. Παπακωνσταντίνου και ο κ. Δ. Ρέππας, οι οποίοι είχαν συγκρουστεί λίγες εβδομάδες πριν με αφορμή τις ελλειμματικές ΔΕΚΟ. Ο υπουργός Οικονομικών επαίνεσε το σχέδιο του υπουργού Υποδομών. Στην πραγματικότητα ο κ. Ρέππας θα χρειαστεί όλη τη στήριξη που μπορεί να έχει από την κυβέρνηση. Το χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνει τις πιο προβληματικές ΔΕΚΟ- ΟΣΕ και αστικές συγκοινωνίες- και κλειστά επαγγέλματα. Ο υπουργός και το επιτελείο του δεν έχουν να παλέψουν μόνο με το τέρας των ελλειμμάτων αλλά και με την τρόικα που ζητεί απολύσεις στον ΟΣΕ αντί για μετατάξεις υπαλλήλων...
«ΤΟ ΒΗΜΑ»
..Λουκέτα και συγχωνεύσεις δρομολογούν για τις πρώην ΔΕΚΟ πετώντας στο δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους. Η ταφόπλακα πέφτει πρώτα στον ΟΣΕ, τα φιλέτα του οποίου (ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΓΑΙΟΣΕ) εκχωρούνται σε ιδιώτες «στρατηγικούς επενδυτές», ενώ στο κράτος μένουν αμανάτι τα τραπεζικά δάνεια που ο Οργανισμός πήρε στο όνομα τoυ Δημoσίου για την ανάπτυξη των υποδομών. Συγχωνεύσεις ετοιμάζουν και στις αστικές συγκοινωνίες…
..Σχέδιο αντιλαϊκών ανατροπών. Σαρωτικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Στόχος να μη μείνει τίποτα στο δημόσιο, παρά μόνο ό,τι δεν θέλει το κεφάλαιο. Το δήλωσε καθαρά ο Γ. Παπακωνσταντίνου: Το πρόγραμμα αυτό θα υλοποιηθεί «όχι με εισπρακτικό κριτήριο, αλλά με μοναδικό γνώμονα να μπορέσουν ιδιωτικά κεφάλαια να λειτουργήσουν»... Αλλωστε η τροπολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση για να μην υπάρχει κανένας έλεγχος στην επιτροπή αποκρατικοποιήσεων, βοά ότι το ξεπούλημα δεν θα έχει προηγούμενο. Τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ, τα ΕΛΤΑ, τα καζίνο, οι ΕΑΒ, ΕΛΒΟ, ΕΑΣ, θα ακολουθήσουν το μοντέλο τουΟΣΕ, ενώ θα απελευθερωθεί άμεσα η αγορά ενέργειας για να παραδοθεί στα ιδιωτικά μεγαθήρια...
«Ριζοσπάστης»
Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Διπλάσιοι των εσόδων οι τόκοι για τα δάνεια Οπως συμβαίνει σε κάθε περίπτωση παραλογισμού, έτσι και στον ΟΣΕ, κάποια στιγμή θα επερχόταν το... μοιραίο, δηλαδή ο εξορθολογισμός. Και η στιγμή αυτή δεν απέχει πολύ, καθώς, εκτός από την τρόικα και η κυβέρνηση, πλέον, «τρέχει» για να υλοποιήσει ό, τι... προλαβαίνει. Υπό το πρίσμα αυτό «τρέχει» κατ’ αρχήν ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας. Και μάλιστα γρηγορότερα απ’ ό, τι κανείς θα περίμενε. Κατά την πρόσφατη συνάντησή του με την τρόικα, αρνήθηκε να συμφωνήσει με τα στελέχη της στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ μετά το πέρας των θερινών διακοπών. Αντιθέτως, επέμενε ότι το θέμα της συμφωνίας θα έπρεπε να κλείσει το αργότερο μέσα σ’ αυτήν την εβδομάδα. Ετσι, δεν αποκλείεται κατά τα προσεχή 24ωρα και μετά τη γνωστοποίηση του σχεδίου, να έχουμε άλλη μια κινητοποίηση στη χώρα, αυτή τη φορά των σιδηροδρομικών. Ωστόσο και οι τελευταίοι έχουν συνειδητοποιήσει ότι η παρτίδα είναι χαμένη «από χέρι». Μία εικοσαετία σπατάλης στον Οργανισμό είναι αναπόφευκτο να την ακολουθήσει η «θεία δίκη» της... εξυγίανσης. Αλλωστε, όπως έγραφαν πρόσφατα και οι New York Times, μεταξύ των ζημιογόνων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων της Ευρώπης, ο ΟΣΕ συνιστά μια κατηγορία από μόνος του. Και αδυσώπητος υπέρμαχος του επιχειρήματος αυτού είναι τα ίδια τα μεγέθη του ΟΣΕ. Ο τελευταίος δημοσιοποιημένος ισολογισμός είναι αποκαλυπτικός. Δείχνει ότι η μισθοδοσία του προσωπικού (274 εκατ. ευρώ) ξεπερνούσε τα ενοποιημένα έσοδα του ομίλου. Οι τόκοι που κατέβαλε το 2008 ο όμιλος ΟΣΕ στα δάνεια που έχει συνάψει κατά καιρούς ξεπερνούσαν το διπλάσιο των εσόδων του. Τέλος, για να συνεχίσει τη λειτουργία του ο Oργανισμός θα πρέπει να δανείζεται το 6πλάσιο των εσόδων του, δηλαδή περίπου 1,2 δισ. ευρώ ετησίως. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο ΟΣΕ έχει επενδύσει την τελευταία δεκαετία πάνω από 2,5 δισ. ευρώ στον εκσυγχρονισμό του δικτύου του, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να ολοκληρώσει μια γραμμή 500 χλμ. που θα συνέδεε με ταχύτητα και ασφάλεια τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας... Το σχέδιο εξυγίανσης που αναμένεται να δει το φως της δημοσιότητας θα οδηγήσει τα συσσωρευμένα ελλείμματα του ομίλου ΟΣΕ στις πλάτες των φορολογουμένων. Παράλληλα, θα οδηγήσει στην εκκαθάριση του προσωπικού του που θα μεταταγεί σε άλλες υπηρεσίες. Τέλος, η κυβέρνηση εύχεται μέρος της περιουσίας του ν’ αναληφθεί από ιδιώτες.
«Καθημερινή»

…Ερχεται η σειρά των ΔΕΚΟ» Είναι βέβαιο ότι η κυβέρνηση θα ακολουθήσει το δρόμο των πολλαπλών επιστρατεύσεων και θα απαιτηθεί η χρήση ισχυρών κατασταλτικών δυνάμεων -ειδικά στα μέτωπα των απεργών της ΔΕΗ και του ΟΣΕ που έχουν προειδοποιήσει για καταλήψεις ηλετροπαραγωγικών μονάδων και καθήλωση τρένων -διατηρώντας ταυτόχρονα ικανή αστυνομική παρουσία στην πρωτεύουσα και τα μεγάλα αστικά κέντρα που θα κατακλυστούν από κύμα απεργών και φοιτητών με ορατό τον κίνδυνο εκτροπής ή προβοκάτσιας και τον εφιάλτη νέων "Δεκεμβριανών" να σκιάζει τον πολιτικό ορίζοντα…
«ΑΥΡΙΑΝΗ»


«Σ.Ν» Ότι νεώτερο θα αναρτηθεί στην συνέχεια.