Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ, ΧΑΡΗ ΤΣΙΟΚΑ ΣΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΚΑΙ TV

Παρουσιαστής: Ενώ, όλα αυτά συμβαίνουν στον ΟΣΕ, ο Οργανισμός προσπαθεί να δανειστεί, κ. Τσιόκα, χρήματα, τα οποία αν τα πάρει από ελληνική τράπεζα με το επιτόκιο αυτό θα είναι ένα σκάνδαλο. Καμία ελληνική τράπεζα δεν θα μπορεί να τα δώσει, αν τα πάρει από Γερμανική τράπεζα, πχ της Deutsche Βank με ένα επιτόκιο 10%, πάλι πως θα αποπληρώσει αυτό το επιτόκιο και το θέμα είναι αν έχουμε κάποιο σχέδιο για να μην πτωχεύσει ο οργανισμός. Πτωχεύει ή όχι; Χάρης Τσιόκας: Αυτό που προσπαθούμε και θεωρείται μεγάλος άθλος, είναι στο δίλημμα να κλείσει ή να μείνει ανοιχτός εμείς λέμε όχι, πρέπει να υπάρξει μέλλον για τον σιδηρόδρομο. Απλώς αυτό το μέλλον θέλει επώδυνες αλλαγές, τις οποίες η Κυβέρνηση αυτή έχει αποφασίσει να τις προχωρήσει.
Παρουσιαστής: Τι εννοούμε επώδυνες αλλαγές ;
Χάρης Τσιόκας: επώδυνες αλλαγές που σχετίζονται πρώτα απ' όλα με το νοικοκύρεμα των μεγεθών. Έχουμε πρώτα απ' όλα μια ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία παράγει έλλειμμα, 230 περίπου εκατ. τον χρόνο και έχουμε και έναν όμιλο ΟΣΕ, την υποδομή δηλαδή που παράγει άλλα τόσα εκατομμύρια έλλειμμα. Φτάνουμε στα 500 εκατ. ευρώ αμέσως αμέσως.
Πορτοσάλτε: 3 εκατ. ευρώ δεν μας στοιχίζει την ημέρα ο ΟΣΕ;
Χάρης Τσιόκας: 3 εκατ. ευρώ την ημέρα στοιχίζει στον κάθε έλληνα φορολογούμενο και την ίδια ώρα οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι χαμηλού επιπέδου, τα τιμολόγια του άσχημα και η εμπορευματική του πολιτική σχεδόν μηδενική. Έχουμε διακίνηση εμπορευμάτων 1,3 εκατ. ευρώ.
Πορτοσάλτε: σε κάθε ένα επιβάτη αντιστοιχούν 4 εργαζόμενοι. Κάπως έτσι είναι το service;
Παρουσιαστής: να επιμείνω λίγο, μήπως υπάρχει σχέδιο πτώχευσης του ΟΣΕ, ελεγχόμενης πτώχευσης, το οποίο δεν το γνωρίζετε; Από την τριμερή επιτροπή.
Χάρης Τσιόκας: Λέμε κατηγορηματικά όχι. Έχουμε την βούληση να προχωρήσουμε σε ένα σχέδιο εξυγίανσης και την επόμενη εβδομάδα το Υπουργείο Μεταφορών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, είναι έτοιμο να ανακοινώσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εξυγίανσης. Τώρα, όσον αφορά τον δανεισμό τον φετινό, για να λειτουργήσει ο ΟΣΕ , είναι προφανές ότι κάθε χρόνο δανείζεται το Υπουργείο Οικονομικών για να χρηματοδοτήσει τον ΟΣΕ με εγγύηση του. Ο ΟΣΕ δηλαδή δανείζεται και εγγυάται το Υπουργείο Οικονομικών 1 δις 400 εκατ. ευρώ περίπου. Βγήκε στην αγορά για τα πρώτα 400 εκατ. υπήρξαν οι προσφορές, αυτές που αναφέρατε. Αυτές λοιπόν που κρίνουμε ότι είναι ασύμφορες δεν θα τις αξιοποιήσουμε, όπως είναι της Deutsche Βank που δίνει 10% επιτόκιο. Υπάρχουν άλλες της Εθνικής που είναι χαμηλότερο επιτόκιο και υπάρχει και η δυνατότητα χρηματοδότησης απευθείας. (...)
Παρουσιαστής: τα υπόλοιπα που θα βρεθούν; (...)
Πορτοσάλτε: ας μείνουμε σε αυτό το ποσό των 400 εκατ. ευρώ. Κάπου εκεί είναι που μπορεί με ένα 7% από την Εθνική, κάπου εκεί προσανατολίζεστε;
Χάρης Τσιόκας: 6,5% είναι, απ' ότι μαθαίνω και εγώ.
Παρουσιαστής: ο Αχ. Τόπας μας είπε 6,8%
Αχ. Τόπας: ναι 6,8% είναι και γίνονται διαπραγματεύσεις.
Πορτοσάλτε: Αυτά όμως θα έρθουν στον ΟΣΕ, αν έρθουν τελικώς από μια αντίληψη ότι στραγγίζουμε την αγορά και εξακολουθούμε και δανειοδοτούμε έναν οργανισμό, ο οποίος είναι στα χειρότερα.
Χάρης Τσιόκας: κ. Πορτοσάλτε, σαφέστατα λέμε ότι δεν θέλουμε ούτε την αγορά (....)
Πορτοσάλτε: Η τελευταία ικμάδα δηλαδή έρχεται πάλι στον ΟΣΕ.
Χάρης Τσιόκας: Βεβαίως, για αυτό όπως βλέπετε μια σειρά από σκάνδαλα τα παραπέμψαμε αμέσως στον Εισαγγελέα. Για αυτό τον λόγο ανακοινώνουμε χωρίς άλλη καθυστέρηση, το σχέδιο εξυγίανσης το οποίο θα είναι σε πλήρη εναρμονισμό, με την συμφωνία και με την τρόικα και με τους εργαζόμενους.
Παρουσιαστής: το έχετε στείλει;
Χάρης Τσιόκας: Τώρα αυτές τις μέρες θα το ανακοινώσουμε. Πρώτα αυτό θα γίνει σε επίπεδο Κυβέρνησης.Αχιλλέας Τόπας: εγώ θέλω να ρωτήσω τον κ. Τσιόκα το εξής: το Μνημόνιο αναφέρει ρητά και με σαφήνεια και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει να προσδίδει μια κερδοφορία, να μπορεί να καλύπτει δηλαδή τα λειτουργικά του έξοδα, ως τον Μάρτιο του 2011. Πολλοί αναφέρουν ότι έχει μπει πολύ ψηλά ο πήχης και θα είναι πολύ δύσκολο.
Χάρης Τσιόκας: είναι πολύ ψηλά ο πήχης, αλλά πρέπει να σας πω το εξής. Το Μνημόνιο λέει Ιούλιο μήνα νομοσχέδιο. Θα είναι έτοιμο τον Ιούλιο. Δουλεύουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ, συστηματικά και σε βάθος. Αξιόπιστα και όχι με προθέσεις, αλλά με στοιχεία. Δεύτερον, λέμε καθαρά ότι τον Μάρτιο του 2011, το κομμάτι που είναι η εκμετάλλευση, που είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μηδενίσουμε τo έλλειμμα και θα τακτοποιήσουμε το χρέος. Δεν θα παράγει έλλειμμα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα γίνει ξανά ισοσκελισμένη και δεύτερον, στο άλλο κομμάτι, που είναι η υποδομή και εκεί πλέον τα μεγέθη των 250 εκατ. ευρώ ελλειμμάτων, θα μειωθούν με δραματικό τρόπο, ούτως ώστε ο έλληνας πολίτης πλέον να είναι υπερήφανος ότι θα έχει τρένο στην επόμενη πενταετία που θα τρέχει με 200 χλμ την ώρα, θα τρέχει σε γραμμές που είναι βιώσιμες και όπου αλλού μπαίνει. Σε άγονες δηλαδή, θα επιδοτείται όπως επιδοτούνται οι άγονες γραμμές [στην αεροπορία].
Πορτοσάλτε: [άγονες γραμμές] και ταυτόχρονη αύξηση εισιτηρίων;
Χάρης Τσιόκας: βεβαίως κ. Πορτοσάλτε και είναι πολύ εύστοχο αυτό που λέτε. Λέμε λοιπόν το εξής. Σήμερα το εισιτήριο είναι το 30% του ΚΤΕΛ. Το εισιτήριο με τον σιδηρόδρομο είναι έγκλημα, 30% του ΚΤΕΛ...είναι προφανές ότι δεν μπορεί να είναι τόσο χαμηλό το εισιτήριο, δεύτερον η πληρότητα...
Πορτοσάλτε: όταν μάλιστα, φαντάζομαι, θα έχουμε και την άνεση, το Αθήνα - Θεσσαλονίκη τουλάχιστον, όταν με το καλό τελειώσει και ο Μπράλος. Θέλει πόσο καιρό για να τελειώσει;
Χάρης Τσιόκας: Με ηλεκτροκίνηση θέλει δύο με τρία χρόνια. Είμαστε στην φάση που δημοπρατούμε τα τελευταία έργα και εξασφαλίσαμε και τους πόρους. Λέμε λοιπόν, το εξής. Το ένα είναι η τιμή του εισιτηρίου. Δεν μπορεί να είναι τόσο φθηνή 30% των ΚΤΕΛ. Πρέπει να είναι ανταγωνιστική με το ΚΤΕΛ, όχι μειωτική. Δεύτερον, πρέπει να έχει πληρότητα το τρένο, δεν μπορεί να έχει πληρότητα 20% και αυτή η γραμμή να μπαίνει.
Πορτοσάλτε: άρα καταργείτε δρομολόγια;
Χάρης Τσιόκας: αναπροσαρμόζονται τα δρομολόγια με βάση την ζήτηση τους και το κίνητρο θα είναι η βιωσιμότητα τους.
Παρουσιαστής: θα κλείσουν γραμμές;
Χάρης Τσιόκας: Γραμμές που μπαίνουν μέσα, ή θα επιδοτηθεί ο συρμός, από την Περιφέρεια, από το Δήμο, από ιδιώτη ή από το κράτος ή αλλιώς θα κλείνουνε. Γιατί ο έλληνας πολίτης να πληρώσει για κάτι που δεν το αξιοποιεί;
Παρουσιαστής: το χρονικό σημείο Αχ. Τόπα είναι μέχρι το 2011 όπως μας είπες. Έτσι;
Χάρης Τσιόκας: βεβαίως Μάρτιο του 2011 θα έχουμε τους πρώτους....
Πορτοσάλτε: ...στρατηγικός επενδυτής με αυτές τις συνθήκες....
Χάρης Τσιόκας: να πω δύο κουβέντες για το προσωπικό και ύστερα να πάμε στον στρατηγικό επενδυτή. Λέμε το εξής. Σήμερα έχουμε ένα προσωπικό το οποίο είναι περίπου 6500. Φαίνεται ότι με την ηλεκτροκίνηση, την υποδομή, τη νέα τεχνολογία κτλ., ότι το προσωπικό θα έχει μια μεγάλη μείωση. Εμείς όμως δεν θα κάνουμε αυτό που έλεγε η ΝΔ, ότι θα τους βάλλω να κάθονται και θα τους πληρώνω. Εμείς λέμε όχι. Μετάταξη να δουλέψουν κάπου αλλού. Προστατεύουμε το δικαίωμα στην δουλειά, γιατί στο δημόσιο δούλευαν μέχρι τώρα. Τους προστατεύουμε το δικαίωμα, αλλά όχι ως υπεράριθμους.

Παρουσιαστής: Με πόσους πρέπει να λειτουργεί ο ΟΣΕ;

Χάρης Τσιόκας: Φαίνεται ότι σε ένα βιώσιμο σχέδιο θα πάμε γύρω στις 4.000 - 4.500. (διακοπή από Πορτοσάλτε)

Πορτοσάλτε: πάμε τώρα στον στρατηγικό επενδυτή. Έχουμε την Αθήνα - Καλαμάτα. Την ίδια ώρα που ετοιμάζουμε έναν super δρόμο, όταν με το καλό και αυτός τελειώσει, από Τρίπολη προς Καλαμάτα. Και όχι τρένο Αθήνα - Καλαμάτα. Με πόσους επιβάτες γίνεται αυτό το δρομολόγιο; Χάρης Τσιόκας: σε αυτό το δρομολόγιο ο ΟΣΕ μπαίνει μέσα κατ' άτομο 65 ευρώ. Να σας πω εγώ το νούμερο ακριβώς. 65 ευρώ το άτομο βάζει το κράτος μέσα στα 100 χλμ. Στα 100 χλμ βάζει στην Πελοπόννησο 65 ευρώ.

Πορτοσάλτε: Γιατί δεν αφήνετε μια περιηγητική γραμμή στο Μαίναλο να την απολαμβάνουμε, να κάνουμε την βόλτα...

Χάρης Τσιόκας: λέμε λοιπόν, ότι πρέπει να ξαναδούμε την ανταγωνιστικότητα του σιδηρόδρομου, σε όλες τις εκφράσεις του, άρα και στην Πελοπόννησο. Λέμε ότι προφανώς, υπάρχει η δυνατότητα με νέα τιμολογιακή πολιτική να υπάρξει ανταπόκριση, αλλά με σταθερά κριτήρια. Αριθμός επιβατών, ύψος εισιτηρίου - να βγάλουμε έναν αλγόριθμο - και μέσο όρο επιβατών. Και λέμε ταυτόχρονα, ότι υπάρχουν εποχές, πχ στο Κατάκολο το καλοκαίρι έχει κόσμο. Θα μπορούσαν ίσως οι ξενοδόχοι, η αυτοδιοίκηση, το εθνικό κράτος να συμφωνήσουν σε κάποια δρομολόγια.

Αχιλλέας Τόπας: Εγώ θέλω να ρωτήσω κάτι συγκεκριμένο, επειδή ο κ. Τσιόκας είπε πριν για νοικοκύρεμα. Αυτό το διάστημα υπάρχει μια προσπάθεια εξορθολογισμού των οραρίων των μηχανοδηγών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στελέχη της εταιρείας λένε ότι έτσι όπως ήταν κατηρτισμένο το πρόγραμμα των μηχανοδηγών η εταιρεία είχε μια επιβάρυνση της τάξης, περίπου των 3,5 εκατ. ευρώ το χρόνο. Χρήματα τα οποία θα μπορούσανε να είχανε αποφύγει να καταβληθούν. Διαπιστώθηκε σε ορισμένες περιπτώσεις, ότι ο χρόνος παραλαβής της αμαξοστοιχίας έφτανε τις δύο και τις δυόμισι ώρες, ενώ κανονικά δεν πρέπει να υπερβαίνει τη μία. Υπήρχαν αρκετές άσκοπες εφεδρείες στα μηχανοστάσια, σε πολλές περιπτώσεις, αφού είχανε γυρίσει από βάρδια και επίσης, αν δεν απατώμαι, κύριε γενικέ, υπήρχε μια προφορική συμφωνία, ενόψει Ολυμπιακών αγώνων. Που έλεγε ότι για τα δρομολόγια τα προαστιακά, οι μηχανοδηγοί θα παίρνουνε πέρα από το ημερομίσθιο και μια αποζημίωση που καθορίζεται στα 1600 χλμ και καθορίζεται σε 3 λεπτά ανά χλμ. 48 δηλαδή ευρώ την ημέρα για τα προαστιακά τα δρομολόγια. Αυτά σκοπεύετε να τα καταργήσετε; Θα υπάρξουν προβλέψεις στο σχέδιο εξυγίανσης, το οποίο θα μας παρουσιάσετε σύντομα, για να υπάρξει ένας ορθολογισμός εκεί;

Χάρης Τσιόκας: χαίρομαι για την ενημέρωση του είναι πάρα πολύ καλή. Είναι αλήθεια, ότι υπάρχουν εισοδήματα ετήσια σε ορισμένους κλάδους του ΟΣΕ, οι οποίες είναι για τον έλληνα πολίτη αποτελούν πλέον όνειδος. Δηλαδή να φτάνει κανείς τα 70.000, τα 80.000, τα 100.000 ευρώ, το χρόνο. Είναι υπερβολικό και είναι βέβαιο, ότι αυτά βάζανε μέσα τον ΟΣΕ και πρέπει να εξορθολογιστούν. Είναι αλήθεια κ. Τόπα ότι έχουμε το εξής πρόβλημα, ότι σε κάθε περίπτωση, αθροίζεται στο ωράριο εργασίας η μετακίνηση. Έχουμε περιπτώσεις, όπου ο μηχανοδηγός δεν παίρνει την άδεια του και την πληρώνεται, ενώ θα μπορούσε να την είχε πάρει και αυτό επιβαρύνει το δημόσιο, ενώ κάθε σοβαρή επιχείρηση τα κάνει όλα αυτά.

Πορτοσάλτε: Έτσι περιμένετε στρατηγικό επενδυτή με όλα αυτά κ. Τσιόκα;

Χάρης Τσιόκας: εμείς την ξεδοντιασμένη νύφη που δημιούργησαν πριν από τρία χρόνια και την έβαζαν μέσα με 230 εκατ. ευρώ το χρόνο, για να πληρώνει ο ελληνικός λαός. Λοιπόν, τα 3 τελευταία χρόνια δημιουργήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για να λέμε όλη την αλήθεια. Εμείς θα την προικίσουμε. Πως την προικίσουμε; Πρώτον και κύριο λέμε ότι θα μείνει προσωπικό τόσο, όσο χρειάζεται. Δεύτερον, λέμε ότι μπορεί να αναπτύξει logistics υπηρεσίες, λέμε ότι μπορεί να αναπτύξει και άλλες μεταφορές. Μετοχοποιούμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για να υπάρχει στρατηγικός επενδυτής, είτε στα εμπορεύματα, είτε στους επιβάτες.

Πορτοσάλτε: ... αυτές οι εταιρείες θα βγούνε προς ενδιαφερόμενους ιδιώτες...

Χάρης Τσιόκας: αυτές τις εταιρείες μπορεί ο ενδιαφερόμενος πολίτης να τις αξιοποιήσει, αλλά σε κάθε περίπτωση και στο δημόσιο, αν δεν υπάρξει ανταπόκριση, το δημόσιο δεν μπορεί να συντηρεί μια μη βιώσιμη επιχείρηση.

Παρουσιαστής: μέχρι τότε έχετε να αντιμετωπίσετε κάτι που ήταν η πρώτη ερώτηση (Χάρης Τσιόκας: Δεν πουλάμε όμως τον δημόσιο πλούτο), που θα βρείτε τα χρήματα. Χρειάζονται 300 εκατ. ζεστά. Από πού θα βρείτε τα χρήματα, από την στιγμή που δεν μπορεί πλέον τα κράτος να δανειστεί για λογαριασμό του ΟΣΕ, σε αυτή την οικονομική κατάσταση, για να τα δώσετε στον ΟΣΕ. Χρεοκοπεί ο ΟΣΕ ή όχι;

Χάρης Τσιόκας: ακούστε σήμερα... ναι αν το αφήσουμε θα καταρρεύσει. Αν τον αφήσουμε....χωρίς την τομή και χαίρομαι που το λέτε. Αν δεν κάνουμε την τομή τώρα ο ΟΣΕ κλείνει.

Παρουσιαστής: από πού θα τα βρείτε λοιπόν τα χρήματα;

Χάρης Τσιόκας: εμείς λοιπόν λέμε το εξής. Το ένα είναι που προσφύγαμε στον δανεισμό, όσα αντλήσουμε. Το δεύτερο είναι η εγγύηση του δημοσίου. Το τρίτο είναι που ξεκινάμε άμεσα , είναι η εξυγίανση. Αρχίζουμε τις οικονομίες κλίμακας. Και το τέταρτο είναι, σήμερα μόλις επικοινώνησα με το Υπουργείο Οικονομικών, γιατί έπρεπε να φέρω σε επαφή τον Πρόεδρο του ΟΣΕ με τον Γενικό Γραμματέα, προκειμένου να συμφωνήσουν να υπάρχει ρευστότητα και να μην έχουμε προβλήματα στα καθημερινά.

Παρουσιαστής: Με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό;

Χάρης Τσιόκας: Με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Αχ. Τόπας: ένα τελευταίο ερώτημα, το οποίο είναι μείζονος σημασίας. Οι πληροφορίες μας λένε ότι με το νέο ασφαλιστικό ενδεχομένως να μην υπάρξουν αποχωρήσεις προσωπικού μέσα στο 2010 που περιμένατε. Περιμέναμε ότι περίπου 1500 άτομα, έχουν κατοχυρωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, άρα μπορεί να αρχίσει σιγά σιγά η εξυγίανση με την έξοδο, δηλαδή με την συνταξιοδότηση των συγκεκριμένων ανθρώπων. Λοιπόν, οι πληροφορίες μου λένε ότι αυτό αλλάζει και οι αποχωρήσεις αυτών των ανθρώπων θα γίνουν από το 2012 και μετά. Είναι κάτι το οποίο το έχετε λάβει υπόψη. Το έχετε λάβει υπόψη στο σχέδιο εξυγίανσης.

Πορτοσάλτε: πόσους εργαζόμενους χρειάζεται ο ΟΣΕ; (για να μπορέσει να...)

Χάρης Τσιόκας: Εγώ σας είπα, είναι περίπου 6500....υπολογίζω ότι θα χρειαστούνε γύρω στις 4500 κάπου εκεί.

Αχ. Τόπας: Με το νέο ασφαλιστικό κ. Γενικέ τι θα γίνει;

Χάρης Τσιόκας: το νέο ασφαλιστικό είναι ένα θέμα, αλλά εκτιμάμε ότι θεμελιώνουν ώριμα δικαιώματα και με βάση αυτά που διαβάζουμε και ακούμε - Γιατί βέβαια θα δούμε το νομοσχέδιο ολόκληρο τις επόμενες μέρες - εκτιμάμε ότι 800 θα αποχωρήσουν την πρώτη χρονιά.

Παρουσιαστής: αν δεν τα καταφέρετε ως το 2011 τότε κλείνει ο ΟΣΕ;

Χάρης Τσιόκας: Είναι το μεγάλο μας στοίχημα, για αυτό και καλούμε και τους εργαζόμενους και την ελληνική κοινωνία να παλέψουμε από την ίδια όχθη. Βεβαίως, ο καθένας θα υπερασπιστεί τα δικά του δικαιώματα, αλλά πρέπει να παλέψουμε από την ίδια όχθη, γιατί αλλιώς. Ο δανειστής θα σου πει, δεν σου δανείζω.

Πορτοσάλτε: Με το δίκτυο που έχετε. Πώληση κομματιού σε πιθανή γραμμή από ιδιώτη. Είναι μέσα στο σχέδιο ή δεν σας ενδιαφέρει.

Χάρης Τσιόκας: Αυτά θα είναι. Όπως επίσης και [δεν] μπορούμε να συζητήσουμε για παραχωρήσεις, όχι για εκποίηση. Άλλο είναι η παραχώρηση για 20 - 30 χρόνια, για στρατηγική συνεργασία (...).

Παρουσιαστής: αν δεν βρεθεί στρατηγικός εταίρος, θα υπάρξει και σχέδιο χρεωκοπίας, στο σχέδιο που θα καταθέσετε.

Χάρης Τσιόκας: καταρχάς δεν θέλουμε να το σκεφτόμαστε. Έχουμε εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, στην επιστημονική μας υποστήριξη, στην θέληση μας και πιστεύω ότι ο Υπουργός Ρέππας και η Κυβέρνηση δεν θα το αφήσουν έτσι.

Παρουσιαστής: Υπάρχει σενάριο τέτοιο;

Χάρης Τσιόκας: τέτοιο σενάριο θα υπάρξει αν δεν βρούμε λύσεις. Έχω την γνώμη ότι είμαστε έτοιμοι για λύσεις.

Παρουσιαστής: σας ευχαριστούμε πολύ.