Παρασκευή, 25 Ιουνίου 2010

ΕΝΤΟΝΟ 24ΩΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ

  Συμμετοχή των Οικολόγων Πράσινων στην πορεία προς τη Βουλή. Σημαντικές επαφές με φορείς για το σιδηρόδρομο

Στην συνέντευξη τύπου και την πορεία προς τη Βουλή, που οργάνωσε η Παμ-πελοποννησιακή Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου, συμμετείχαν σήμερα οι Οικολόγοι Πράσινοι. Το δίκτυο της Πελοποννήσου βρίσκεται ήδη στο στόχαστρο και περιλαμβάνεται στις γραμμές που απειλούνται με άμεσο κλείσιμο.  Μεγάλη αντιπροσωπεία μελών της Εκτελεστικής Γραμματείας των Οικολόγων Πράσινων, καθώς και άλλα στελέχη, παρευρέθηκαν στη συνέντευξη τύπου στην Ε.Σ.Η.Ε.Α., όπου μίλησαν εκπρόσωποι όλων σχεδόν των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων της Πελοποννήσου, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, των Φίλων του Σιδηροδρόμου και του δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ.  Στο τέλος της συνέντευξης ο Εκπρόσωπος Τύπου Γιάννης Παρασκευόπουλος παρουσίασε την πρόσφατη ερώτηση του Μιχ. Τρεμόπουλου στο ευρωκοινοβούλιο για το απειλούμενο κλείσιμο της γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, ενώ σε σύντομη ιδιαίτερη συνάντηση με το Νομάρχη Μεσσηνίας και πρόεδρο της επιτροπής κ. Δράκο παρέλαβε το ψήφισμα που ζητά εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο και απορρίπτει κάθε περιορισμό δρομολογίων ή κλείσιμο γραμμών. Στην πορεία που ακολούθησε, δεκάδες μέλη και φίλοι των Οικολόγων Πράσινων έκαναν αισθητή την παρουσία τους με πανό, σημαίες, και διανομή μικρού φυλλαδίου. Είχαν προηγηθεί δύο ιδιαίτερα σημαντικές επαφές των Οικολόγων Πράσινων για το ίδιο θέμα:
• Με τη Διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.), σήμερα το πρωί στα γραφεία τους. Οι Ιωάννα Κοντούλη και Γιάννης Παρασκευόπουλος παρουσίασαν στους σιδηροδρομικούς τις πρωτοβουλίες των Οικολόγων Πράσινων και την πρότασή τους για εξυγίανση του ΟΣΕ σε συνεργασία με δημόσιο σιδηρόδρομο άλλης ευρωπαϊκής χώρας χωρίς ακρωτηριασμό του δικτύου, ενώ ενημερώθηκαν για τις θέσεις της Π.Ο.Σ. με ιδιαίτερη έμφαση στις ευθύνες για την κακοδιοίκηση του ΟΣΕ και στους μύθους που συνοδεύουν τα ελλείμματά του. Πρότειναν επίσης μορφές κινητοποιήσεων χωρίς διακοπές δρομολογίων και ταλαιπωρία των πολιτών, για να πάρουν τη διαβεβαίωση ότι τέτοιες προτάσεις ήδη εξετάζονται.
• Με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου, χθες το απόγευμα, όπου διαπιστώθηκε σύμπτωση απόψεων σε μεγάλο βαθμό. Οι Γιάννης Παρασκευόπουλος και Κώστας Διάκος συζήτησαν μαζί τους τη δυνατότητα κοινών πρωτοβουλιών σε ελληνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, με πρώτο βήμα τη δημοσιοποίηση των στοιχείων που αποδεικνύουν ότι το μεγαλύτερο μέρος των ελλειμμάτων του σιδηροδρόμου αποτελούν στην ουσία καλυμμένες οφειλές του Ελληνικού Δημοσίου προς τον Ο.Σ.Ε.
Σε δήλωσή του ο εκπρόσωπος τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Παρασκευόπουλος, σημείωσε:
«Στις σημερινές συνθήκες, η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου θα έπρεπε να ήταν πρώτη προτεραιότητα, όχι μόνο ως βήμα για βιώσιμες μεταφορές αλλά και ως διέξοδος για τους πολίτες απέναντι στα ακριβά καύσιμα και τα υψηλά διόδια. Απέναντι στον απειλούμενο ακρωτηριασμό του δικτύου χρειάζεται να χαράξουμε «κόκκινες γραμμές», να αποκαλύψουμε τα πραγματικά δεδομένα και να προβάλουμε βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.Είναι σημαντικό ότι οι αντιδράσεις αρχίζουν να παίρνουν έκταση και ότι διαφορετικές δυνάμεις συντονίζουν ήδη το βηματισμό τους. Καλούμε την κυβέρνηση να πάψει να κρύβει πίσω από το Δ.Ν.Τ. την προσπάθειά της να ολοκληρώσει τα εγκλήματα των προκατόχων της κατά του τρένου. Από την πλευρά μας θα εντείνουμε τις πρωτοβουλίες, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπου η Κομισιόν προσυπογράφει μέσω του μνημονίου επιλογές που αντιστρατεύονται ριζικά την ευρωπαϊκή νομιμότητα».
Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων